Yemek yaparken en sık yapılan hatalar

0

Mutfak ve yemek sanatının da kuralları var. İşte birkaçı…

– Çoğumuz ıspanak, asma yaprağı ve yabani otları önce bol suda haşlayıp sonra sularını süzerek yemek yapıyoruz. Oysa bu vitamin değerlerinin neredeyse % 95’ini kaybetmelerine yol açıyor. Bu yüzden sebze sularını dökmeyin.

– Sebzelerin ve meyvelerin kesildikten veya doğrandıktan sonra bekletilmesi C vitaminlerinin kaybolmasına neden olur.

– Sütlü tatlılar yapılırken pirinç unu, şeker ve süt birlikte konur ve pişirilirse içlerindeki protein kaybolur.

– Kullanılmış yağlar, açıkta, aydınlık ve sıcak yerlerde bekletilirse enerji değerlerini kaybeder.

– “Pişirmeyle yiyeceklerin besin değeri kaybolur” cümlesini sık sık duyarız, halbuki usulüne uygun olarak yapılan hiçbir pişirme yiyeceklerin besin değerinin kaybolmasına sebep olmaz.

– Bayatlayan ekmekleri değerlendirebileceğiniz birçok tarif var; bayat ekmek tatlısı, ekmekli puding, pide kebabı, bayat ekmek böreği, Çerkez tavuğu, sarımsaklı ekmek, köfte iskender, yalancı paça ve tirit bunlardan sadece bir kaçı.

– Lahana sarması yapılırken kırılmış yapraklardan, pazı ve pancar sarması yaparken sap kısımlarından yemek ve çorba yapabilirsiniz. Özellikle sarma içi de kaldıysa, hepsi birlikte çorba yapılabilir.

– Marulun dışındaki yeşil kısmı, karnabahar ve kerevizin yeşil yapraklarını doğrayıp salata yapabilirsiniz.

Yorum yazın

E-posta adresiniz paylaşılmayacaktır.