Tapu nasıl alınır, satılır? İşte adım adım yapılacak işlemler – Evim

Tapu nasıl alınır, satılır? İşte adım adım yapılacak işlemler

Tapu nasıl ve nereden alınır? Tapu işlemleri için gerekli belgeler, tapu gününden önce ve sonra yapılacaklar ve tüm detayları, Gayrimenkul Danışmanı Gülcan Altınay evim.com.tr için anlattı.

TAPU NASIL VE NEREDEN ALINIR?

Tapu, Tapu Genel Müdürlüğü’nden alınır. E-Devlet üzerinden sistemden tapu başvurusu yapılır.

TBMM’de yapılması planlanan düzenlemeler ile ev alım satımlarında tapu dairelerinde yapılan devir işlemleri noterlerde de gerçekleştirilebilecek.  Altınay “Böylelikle noterler, tapu devirlerine aracılık edebilecek, yaptıkları işlemler tapu siciline işlenecek. Normalde tapu işlemleri online randevu alındıktan sonra tapu dairelerinde yapılıyordu ancak yeni düzenlemeyle birlikte otomobil satışlarında olduğu gibi noterlerde gerçekleşebilecek. Bu hem alıcılar hem de satıcılar için kolaylık” diye konuştu.

TAPU İŞLEMLERİ İÇİN GEREKLİ BELGELER NELERDİR?

Alıcıdan talep edilen evraklar:

  • 2 adet fotoğraf
  • Tapu işlemleri ile emlakçı ilgileniyor ise vekaletname
  • Nüfus cüzdanının aslı ile fotokopisi

Satıcıdan talep edilen evraklar:

  • Tapunun aslı ya da fotokopisi
  • Tapu işlemleri emlakçı tarafından yapılıyor ise vekaletname
  • Nüfus cüzdanının aslı ile fotokopisi
  • 1 adet fotoğraf
  • Vergi borcunun olmadığına dair belediyeden alınmış belge

Taraflardan biri tüzel kişiliğe sahip ise ayrıca şunlar talep edilir:

  • Vergi levhasının aslı ve fotokopisi
  • Belediyeden alınacak vergi borcu yoktur yazısı ile harca tabi rayiç değer bilgisi
  • Şirket yetkilisine ait imza sirküleri
  • Ayrıca, DASK süresi dolmuş ise yeniden sigorta yapılması ve bunun belgelenmesi gerekir.

TAPU GÜNÜNDEN ÖNCE YAPILACAK İŞLEMLER

  • Tapu, dosya, emlakçıya yapılacak olan ödeme ve sigorta masraflarını unutmayın.
  • Kredi kullanacaksanız, başvuru için tapu fotokopisi ve talep edilen diğer evrakları bankaya teslim edin. Bankadan ipotek evraklarını ve ipotek yetkilisinin bilgilerini alın.
  • Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) yaptırın.
  • Satın alınan konutun bulunduğu belediyeden rayiç bedelin ne olduğunu öğrenin ve emlak vergisi ödemesini yapın.
  • Tapu sahibi ya da vekili olan kişi evrakları ile Tapu Müdürlüğü’ne başvurmalıdır.
  • Mesaj yolu ile gelen randevu bilgilerine uygun olacak şekilde harç ödemesini yapabilirsiniz.
  • Eğer kredi kullanacaksanız bankanın ipotek yetkilisine randevu bilgilerini bildirmelisiniz.

TAPU GÜNÜNDE YAPILACAK İŞLEMLER NELERDİR?

  • Ödediğiniz harca dair dekontu işlemlerden sorumlu memura teslim edin.
  • Satış evrakları alıcı ve satıcı tarafından imzalanır.
  • Eğer kredi kullanıldıysa bankaya giderek kredi açılış evrakları da imzalanmalıdır.

TAPU GÜNÜNDEN SONRA YAPILACAK İŞLEMLER NELERDİR?

  • Tapu gününden sonra alıcı belediyeye emlak beyannamesi vermelidir.
  • İkametgah taşıma işlemleri için Nüfus Müdürlüğü’ne gidilir.

ALICININ ÖDEMESİ GEREKENLER NELERDİR?

Tapu harcının %2 ödemesi ve döner sermayenin ödenmesi alıcıya aittir.

SATICININ ÖDEMESİ GEREKENLER NELERDİR?

Satıcıya ait ödeme tapunun emlak vergisi ve tapu masrafının %2’si

TAPU NASIL SORGULANIR?

Tapu Genel Müdürlüğü’ne gidip tapunun üzerinde herhangi bir haciz ya da ipotek var mı diye sorgulanır ve belediyeden tapu hakkında İlgili bölümlerden sorgulama yapılabilir.

TAPU NASIL ÇIKARILIR?

Tapu genel müdürlüğüne gidip kimlikle beraber tapu başvurusunda bulunup tapu çıkartılır.

EV TAPUSUNU ÜZERİNE ALMA ÜCRETİ NE KADAR? (2022)

Bir evin tapusunu üzerine alınacak tutarı alınacak evin rayiç değeri belirler. Rayiç bedel ise illere ve ilçelere  göre değişir. Belirlenen rayiç bedelinin %2’si alıcı %2’si satıcı aittir ve döner sermayeyi alıcı öder. Örneğin; 1 milyon TL lik bir evin tapu masrafı toplam 40.000 TL’dir ve artı döner sermaye masrafı, yani 20.000 TL alıcının evi üzerine alma masrafı ve döner sermaye ücreti 265 TL’dir.

TAPU BAŞVURUSUNU KİM YAPAR?

Tapu başvurusunu satıcı web tapu üzerinden kendi kimlik bilgileri ve E-Devlet şifresi ile yapar.

TAPU HARCI MESAJI KİME GELİR?

Tapu harcı mesajı tapu başvuru esnasında alıcı ve satıcının telefon bilgileri girilerek her iki tarafa da gelir.

ÖDENECEK TAPU HARCI NASIL ÖĞRENİLİR?

Ödenecek tapu harcı tapu işlemi başlatıldıktan sonra telefonlara gelecek olan mesajdan öğrenilir.

YENİ YAPILAN EVİN TAPUSU NASIL ALINIR?

Yeni yapılan evin tapusu tapu devir işlemleri bittikten sonra aynı gün içerisinde tapu genel müdürlüğünden alınır.

Tapu devir işlemleri nasıl yapılır? Aile içi, miras, vefa hakkı

Sıfır ve 2. el ev almanın farkı, avantajları ve dezavantajları

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.