Evde Düzen

Adres değişikliği nasıl yapılır? E-devlet ve Nüfus Müdürlüğü’nden

Adres değişikliği nasıl yapılır? sorusunun yanıtı artık çok basit. Eskiden Nüfus Müdürlüğü’nden yapılan adres değişikliği (ikametgah değişikliği) işlemini artık pek çok kişi e-devlet üzerinden yapıyor. Peki Nüfus Müdürlüğü’nden randevu nasıl alınır? İkametgah değişikliği için Nüfus Müdürlüğü’ne nasıl başvurulur? E-Devlet’ten adres değişikliği nasıl bildirilir? İşte yanıtı…

Taşınma ile ilgili merak ettiğin başka konular varsa aşağıdaki yazılarımıza göz atabilirsin:

E-DEVLET’TEN ADRES DEĞİŞİKLİĞİ

E-devlet üzerinden adres değişikliği yapmak çok olay. e-devlet sitesinde yer alan şu sayfaya gidin, işleminizi kısa sürede tamamlayabilirsiniz.

Bu hizmetten, geçerli e-imza, mobil imza, SMS ile doğrulama yöntemlerinden birini kullanarak yararlanabilirsiniz. Bildirilen adreste kayıtlı kişi bulunması halinde veya yurt dışı adres bildirimi için bu hizmetten yararlanılamaz.

NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ’NDEN ADRES DEĞİŞİKLİĞİ

Nüfus Müdürlüğü’nden adres değişikliği 4 adımda yapılıyor:

  1. Yeni evinizin adresini gösteren size ait bir fatura, abonelik sözleşmesi veya noterden tasdikli kira sözleşmesi edinin.
  2. Bu doküman ile birlikte İlçe Nüfus Müdürlüğüne (Kaymakamlık) başvurun.
  3. Görevli memurun vereceği belgeyi alın.
  4. Bu belgeyi yeni ikamet ettiğiniz yerin muhtarına götürün.

NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ RANDEVU ALMA

Adres değişikliği nasıl yapılır? sorusunun ardından pek çok kişi nüfus müdürlüğü randevu alma işlemini de sorguluyor.

İsterseniz https://randevu.nvi.gov.tr/ adresinden online olarak randevu alabilir, ya da ALO 199’u arayabilirsiniz. Alo 199 Çağrı Merkezi; Covid-19 salgını kapsamında alınan tedbirler gereği “Seyahat İzin Belgesi” ve “Randevu” Başvurularına hizmet veriyor.

İKAMETGAH DEĞİŞİKLİĞİ NEREDEN YAPILIR?

Adres değişikliğini (ikametgah değişikliği) nüfus müdürlüklerinden ya da e-devlet üzerinden yukarıda anlattığımız gibi yapabilirsiniz.

GEREKLİ BELGELER

Nüfus Müdürlükleri’ne yapılan başvuruda beyan edilen adresin boş konut olması halinde, herhangi bir belge istenmiyor. Fakat yeni taşındığınız konutta eski oturan kişinin ikametgahı gözüküyorsa, müdürlüğe kimlik, kira kontratı ve bir fatura ile birlikte başvuru yapmanız yeterli oluyor.

Tanıdığın yanında kalanların adres değişikliği yapabilmesi için gerekli belgeler

Yakını ya da akrabası ile kalan biri adres değişikliği için şunları yapmalıdır: Nüfus cüzdanı fotokopisi ve aslı ile birlikte yanında kalınan yakını veya akrabası ile beraber ilgili nüfus müdürlüğüne adres beyanı için başvurması gerekiyor. Bu başvuruyu yaptıktan sonra kişi son ikametgah adresini tescil ettirmiş olur.

Kira artış oranı nasıl hesaplanır?

Kiracı olduğunuz ev satıldıysa haklarınız neler? İşte uzmandan yanıtlar…

Harabe haldeki taş evi yeniledi! Öncesi-sonrası fotoğraflarla ev turu

Harika Pelin Şengül

Yorumları gör

Güncel yazılar

Kentsel dönüşümde ev sahibinin ve kiracının hakları nelerdir?

Ev sahiplerine ve kiracılara, kentsel dönüşüm kanunu çerçevesinde, riskli grup içerisinde yer aldıkları durumda devlet…

27 dakika önce

Kentsel dönüşümde kiracının ve ev sahibinin alabileceği yardımlar nelerdir? Nasıl alınır?

Kentsel dönüşümde kiracının ve ev sahibinin alabileceği yardımlar nelerdir? Başvurular nasıl yapılır? Kira yardımı ne…

46 dakika önce

Bademli ve Türk kahveli kurabiye tarifi (20-25 adet)

Bademli ve Türk kahveli kurabiye tarifi ile karşınızdayız. Bu tarife bayılacaksınız!

2 saat önce

Çoraplar çamaşır makinesinde ya da kurutucuda neden kaybolur?

Çoraplar çamaşır makinesinde ya da kurutucuda neden kaybolur? Temizlik uzmanları bu çamaşır gizeminin derinlerine indi.

4 saat önce

Dekorasyonda sık yapılan hatalar: Bu hatalardan kaçının

Dekorasyonda sık yapılan hatalar nelerdir? Siz okurlarımızdan gelen soruları inceledik ve yanlış bildikleriniz içinde yapılmaması…

5 saat önce

Çiçeklere neden tarçın dökmelisiniz? Tarçınlı su nasıl uygulanır?

Çiçeklere tarçın dökmek faydalı mıdır? Ne sıklıkla ve ne şekilde uygulanması gerektiği ile ilgili detayları…

7 saat önce