Mutfakta çocuk sağlığına katkı için doğru araç gereç seçimi

0

Çocuklar için sağlıklı besin kadar sağlıklı mutfak araç gereçlerinin seçimi de önemli.

HAZIRLIK Hazırlık aşamasında kesme ve doğrama işlemi için kullanacağınız aletler ve süre bir diğer özen gösterilmesi gereken konu. Öncelikle yıkayıp doğradığınız taze ürünleri çok bekletmeden pişirmek ya da tüketmek gerekir. Aksi halde besinlerde vitamin kayıplarına sebep olur. Taze ürünleri keserken kullanacağınız kesme tahtalarında cam seçeneği kullanmak en sağlıklısı. Çünkü diğer kesme tahtalarının üzerinde meydana gelen çizikler zamanla bakteri ürettikleri gibi, onları temizleme aşamasında kullanacağınız deterjanlar da tam durulama sağlayamadığınızda sağlıklı değildir. Bunun yanında doğrama işlemi için kullanacağınız elektronik aletlerin de anında ve güzelce yıkanması, muhafazalarının hijyenik şekilde yapılması önemli.

PİŞİRME Pişirme aşamasında dikkat etmeniz gereken en önemli nokta kullandığınız tencerenin/tavanın bulaşık makinesinde değil elde yıkanması gerektiğidir. Bu sayede kullandığınız ürünün ömrünü uzatmış olursunuz. Alüminyum pişirme ürünleri, pişirme esnasında yiyeceklere geçebildiği için kullanımı çok önerilmiyor. Yapışmama özelliğinden dolayı sıkça tercih edilen teflon ürünlerini ise, kullanım esnasında meydana gelen çizikler sonrasında tekrar kullanmamak gerekiyor. Bu yüzden teflon pişirme gruplardında metal değil tahta kaşık kullanmak en doğrusu.

Pişirme esnasında güvenle kullanabileceğiniz sağlıklı ürünler arasında döküm tencereler de bulunuyor. Materyal anlamında sağlıklı olduğu kadar pişirme esnasında ısıyı eşit dağıttığı için yemeklerin besin değerini kaybetmeden kendi suyuyla ve vitaminiyle pişmesini sağladıklarından çok değerliler.

Sağlıklı materyellerden biri de seramik. Seramik de tıpkı döküm gibi ısıyı eşit dağıttığı için sağlıklı.

Seramik kullanırken dikkat edilmesi gereken ilk nokta metal kaşık değil ahşap kaşık kullanarak çizilmesini önlemek. Bir diğer nokta da seramik yüzeyin yapışmazlık özelliği teflon kadar olmadığı için yemek pişirirken tabanını yağlamak gerekiyor.

Çocukluğumuzda çokça mevcut olan diğer sağlıklı gereç olan çelik de mutfağımızda baştacı olması gereken materyallerden biri. Çünkü yemeği pişirme esnasında besine toksit madde geçmiyor. Bu sebeple sağlıklı ve kullanımı kolay.

Toprak kaplar da hafif ateşte ve ağır yemek pişirmek için sağlıklı. Ancak burada dikkat edilmesi gereken en doğru nokta sır işlemi görmemiş yani içi parlak olmayan güveç kaplar alarak sırını doğru teknikle yaptırmak. Aksi taktirde toprağın su sızdırmaması için yapılan sır işleminde kullanılan kurşun maddesinin pişirdiğimiz besinlere geçmesine engel olamayız.

Doğru yöntemlerle iyi kalaylanmış bakır pişirme kapları da sağlıklı bir alternatif. Ancak bakır kaplar ısıyı iyi ilettiğinden yemekler çok çabuk pişer. Yemeğin dibinin tutmaması için kontrollü olmak gerekir.

Yemeği fırında pişirecekseniz kabınızın cam, ızgaranızın da çelik olmasına dikkat edin ve taban için yağlı pişirme kağıdı kullanın. Yine fırında pişireceğiniz hamur işleri için de döküm ve cam kaplar çok uygundur.

SAKLAMA Tüm bunların yanında örneğin yoğurma, doğrama işlemi için cam kaplar kullanmak, karıştırma gereçleri için de tahta ve paslanmaz çelik kullanmak en doğrusu. Pişirdiğiniz yemeği cam ve ağzı kapalı kaplarda doğru ısıda, hatta buzdolabının doğru bölümünde muhafaza etmek ve kısa sürede tüketmek sağlığımız için önemli konulardan biri. Aksi taktirde pişmiş bile olsa yemeklerimizde bakteri oluşumuna engel olamayız.

Pancake tavası, Crate&Barrel.
Tencere ve salata servisi, Le Creuset.
Gusto bakır tencere seti, Jumbo.

HAZIRLAYAN ZEYNEP FİDAN / Minigurme.com

Yorum yazın

E-posta adresiniz paylaşılmayacaktır.