Evlerin beş duyusu

0

Görme, duyma, dokunma, tat ve koku alma duyuları evlerine de sirayet eder. Beş duyuyu güçlendirmek üzere var olan ev alışkanlıkları ise evlerin karakteristik özelliklerini ortaya koyar.

Bizim beş duyumuzla algıladığımız her şey, aslında evimizin de beş duyusu, hatta karakteristik özellikleri olmuştur. Böylece zevklerimizi en ince ayrıntısına kadar aktardığımız yaşam alanımız bizim kişilik özelliklerimizi alarak, çoktan kişilikli bir eve dönüşmüştür. Biz bunu gündelik hayatımızın bir parçası olduğu için fark etmeyiz, ama yaşar, tadını çıkarır, severiz.

Duyma
Evlerin duyma duyusu melodilerdir. Yaşadığımız mekanları, tanıdığımız insanlar gibi, orayı anımsatan melodilerle özleriz.
Essix.

Görme
Evlerin görme duyusu renklerdir. Daha ilk bakışta bir evin ilk göze çarpan estetik öğesi renk uyumudur; kapıdan girer girmez renkleriyle neşe veren ya da huzurlu hissettiren evler, yaşam alanlarının beş duyusundan biri olan görmeye hizmet eder.

Dokunma
Evlerin dokunma duyusu tekstillerdir. Doğa, dekorasyon için her zaman sonsuz bir ilham kaynağı olmuştur, bizzat sunduğu malzemelerle, keten, pamuklu, ipekli ve yünlülerle evlerin dokunma duyusunu besler, güzelleştirir. Çiçekliler, ekoseler, pötikareler, pasteller, soyut ve temalı desenler, renk kombinasyonuyla uyumu yakalayanlar ve diğerleri…
Lexington.

Koku alma
Evlerin koklama duyusu kokulardır. Bazı evler sabun, bazıları çiçek kokar; tütsüler, kokulu mumlar evlerin koku alma duyusuna hizmet eder. Kahve içmeyi sevenlerin yaşadığı bir evde kahvenin kokusu, her akşamüzeri çay demlenen bir evde çay kokusu, hatta yanında yeni pişmiş kek kokusu daha kapıdan içeri girerken evle birlikte zihinlere kazınır.
Durance.

Tad alma
Evlerin tat alma duyusu sofralardır; mutfaklarda doğar, zengin sofralarda beslenir. Yemeklerin yendiği mutfaklar, tasarımları, renkleri, işlevsellikleriyle yemeyi ve içmeyi sadece kısa süren bir eylem olmaktan çıkarıp iştah açan ve zevk veren bir yere dönüştürerek evin tadı tuzu olurlar.

Yorum yazın

E-posta adresiniz paylaşılmayacaktır.