Evde spor için doğru tasarımlar

0

Yemekler yendi, dinlenildi ve yaz bitti. Alınan kiloları vermek ya da sadece kışa sağlıklı girmek için evde küçük bir spor köşesi planlamak isteyenlere pratik çözüm önerileri hazırladık.

Sağlıklı yaşam bir hayat düsturu haline gelebilir. Ancak bunun için ille de bir salona yazılmak gerekmiyor. Yaz sonunda alınan birkaç kilo ve kış aylarına daha zinde girmek için basit ama etkili hareketler, kendinizi ruhen de iyi hissettiren yoga veya pilates egzersizleri için evin bir köşesini organize edebilirsiniz. Asılnda en uygunu eğer varsa oturma ya da hobi odası. Ancak böyle bir odanız yoksa yatak odası ya da salonun bir köşesinde de küçük ama etkili bir alan yaratılabilir.

Ayrı bir odadaysa: Eğer spor aktiviteniz için ayrı bir oda organize edebiliyorsanız işe zeminden başlayın. Zeminde parke varsa, üstünde kolayca ve esnek biçimde harekte edebileceğiniz, kauçuk ya da vinil malzeme kaplayabilirsiniz. Ancak ev için en pratiği iç içe geçebilen renkli tatami minderi. Böylece dilediğinizde sökerek kaldırabilirsiniz de. Sadece koşu yapıyorsanız koşu bandını pencere önüne yerleştirerek spor sırasında gerekli olan taze havayı ve gün ışığının enerjisini de alabilirsiniz. Ancak birden fazla alet kullanıyorsanız bunların katlanır olanlarını seçerek alandan tasarruf edin. Eğer pilates ya da yoga gibi daha dingin bir spor yapıyorsanız bu alanda güncel akışı takip etmek, sevdiğiniz diziyi seyretmek için bir televizyon ve gerektiğinde müzik dinleyebileceğiniz bir sistem bulunsun. Odanın renkleriyle oynayabiliyorsanız aktivite yaptığınız köşede turuncu, sarı gibi motive edici, hız artırıcı, canlandırıcı renkler kullanın. Ayna, depolama için renkli raflar, neşeli spor aksesuarları, hatta tuttuğunuz takımın objeleri bile motive eder ve iyi hissettirir.

Odada bir köşeyse: Zemin için taşınabilir pilates matları veya spor minderleri tercih edin. Mobil müzik sistemleri, katlanır aletler, motivasyon artırıcı renkli ağırlıklar, bantlar, minderler. Hepsi küçük spor köşeniz için motivasyonu artıran pratik seçimler.

ODAYI HAZIRLARKEN BUNLARA DİKKAT EDİN.

– Düzenli spor yapıyorsanız ucuz ve basit aletler yerine kaliteli ve güvenilir markalara yatırım yapın.

– Aletler tüm odayı kaplamasın. Önce alanın ölçüsünü alın ve mümkünse bir kaç fonksiyonu olan tek bir cihaza yönelerek alandan tasarruf edin.

– Güvenliğe dikkat! Yanınızda hep kablosuz telefon ve kulaklık olsun. Ayrıca ani sakatlıklar için bir acil yardım çantası bulunsun.

– Hızlı koşu veya tempolu yürüyüş aktivitelerinde nabız kontrol monitörü açık olsun ve bir tansiyon cihazı bulundurun.

– Çocuğunuz varsa kazaları önlemek için spor odasını kilitli tutun. Mobil aletleri kilitli bir dolapta saklayın.

– Odanın en az bir penceresi olsun ve birkaç defa açarak havalandırın. Spor sırasında gerekli olan oksijeni ve enerjiyi almanızı sağlamak adına önemli.

YATAK ODASI, yeterince yeriniz varsa spor aktivitesi için salondan daha doğru bir yer. Hele de pencereye dönük durabiliyorsa.

SALONDAKİ spor köşenizi planlarken cihazı pencereye dönük yerleştirme imkanı yoksa duvara televizyon veya bir manzara posteri asın.

MOTİVASYONUNUZU ARTTIRIN. Egzersiz sırasında kendini izlemek sanılanın aksine motive eder. Bu yüzden çerçevesiz aynalar asın; kaliteli ve iyi ses yayan bir müzik sistemi de spor aktivitelerinde motivasyona yardımcı olur; duvara önceki halinize ait birkaç fotoğraf asarak kendiniz şartlayabilirsiniz; esprili spor aktivitesi desenli yastıklar, minder ve posterler de canlandırıcı bir etki yaratır. Sporu odanın bir köşesinde yapıyorsanız aletilerinizi sürekli taşımamak için dekoratif raf ve askılardan yardım alın.

Yorum yazın

E-posta adresiniz paylaşılmayacaktır.